Wednesday 24 June 2015

From Malaysia to Paris, France

October 28, 2014 ; Selasa

Dari Melawati ke KLIA booking teksi guna application MYTEKSI sungguh cepat dan senang.. serius! install je app Myteksi masukkan lokasi dari mana nak kemana , jam berapa dan sistem akan carikan pemandu teksi yang paling hampir dengan lokasi kite.. once dah confirm sistem akan bg nama pemandu, no telefon dan no teksi. siap! tunggu je lah teksi sampai.. kalau nak naik teksi sekarang pon boleh guna app ni.. kalau nak booking tarikh dan waktu yang kita perlukan pun boleh. senang.. dan tak takut ditipu harga tambang yang melampau.. dari segi keselamatan segala data peribadi si pemandu pun ada dalam sistem jika terjadi apa2 masalah dan memudahkan proses nak buat report.. 

aku booking teksi pukul 12 tengah hari dan nak bertolak dari rumah pukul 3 petang.. tak nak lewat2 sangat sebab takut sangkut kt jem.. 

tepat jam 3.00 pm teksi pun sampai.. terus gerak ke KLIA.. nasib baik gerak awal kalau lambat mau sangkut kat jem.. ni pun kitaorg sangkut jem kat Putrajaya.. nasib baik tak lama sangat.. fuhhh...

MYTEKSI apps.

KLIA
flight ke europe macam biasa tengah malam.. flight pukul 11.30 pm.. sementara nak boarding pusing2 dulu.. dah pusing2 lapo pulak.. lepak kat starbuck order la air dan roti buat alas perut.. malas nak makan berat2 sebab nanti dalam flight nak makan lagi.. rugi tak makan dalam flight ekekkee... ntah kenapa aku suka sangat food dalam flight hehehehe... sebelum gerak ke gate pelepasan solat dulu..

wajib posing bersama boarding pass ahahaha

boarding time! dalam flight aku terasa macam ada sesuatu yang tertinggal.. tapi aku yakin semua dah ada lagipun dah masuk dlm luggage .. handbag pon ade.. sweater pun dah masukkan dalam handbag.. ok.. tak de pape yg tertinggal..

makan time!
tak sabo nak tunggu waktu makan.. hehehe sambil2 tu layan movie dulu.. lepas makan -tido - tengok movie - tido - snack time - tengok movie - tido 

hoyeah... jom makan...

tinggal lagi sejam nak sampai Paris.. aku pun nak keluarkan sweater dari dalam handbag.. seluk.. seluk eh apesal tak de?? eh.. mane paginye sweater aku?
masa kat KL aku tak pakai sweater sbb panas tapi aku bawak hand carry je la sweater ni utk pakai bila dah sampai kt Paris nanti.. sah perasaan aku tadi benar belaka.. perasaan ada sesuatu yang tertinggal.. sweater aku tertinggal kat seat bording hall.. bila ingat balik aku ade keluarkan sweater dan letak kat atas seat sebelah kiri.. bila nak naik dalam flight aku terus bangun dan berjalan menghala ke kanan.. tak toleh dan tak pandang belakang macam selalu.. hurmmm tak de rezeki nak pakai sweater tu.. baru beli kat H&M huhuuhu.. cantik pulak tu.. adoiiii...



2 comments:

  1. Nak suruh beli sweater baru kt paris la tu....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheehe zila.. tu la pasal.. ngengade je kan.. boleh pulak tertinggal.. uhuks..

      Delete