Sunday 25 January 2015

Episode 17 ♥ Neumünster, Germany

February 19,2013; Selasa
Day 18

Esok paginye abg Bob keluar keje kitaorg lepak lagi kat rumah .. dalam pukul 11 mcm tu baru kitorg keluar nak gerak sbb dari Hamburg nak ke Neumünster amek masa lebih kurang sejam.. sementara lepak kt rumah tu lepas breakfast laki aku tgk kt dalam periuk ade kari ayam ngan nasik.. dia ape lagi kasi bedal lahhh.. heshhh laki sapa lah ni tak malu sungguh nooo.. tp kari penang abg Bob mmg thorbaek... 


nin diaaaa kari penang mai Hamburg thorbaekkk..


tengah2 lepak laki boleh pulak nampak mee segera.. dah mkn nasik nak makan mee segera pulakkkk.. adoyaiiii laki sapa nehhh??? nak rasa katanye! hadoiiii..

mee segera yg di bedal oleh laki aku.. 


dah dah jom siap2 nak gerak dah.. aku pun mengemaslah dapur abg bob macam rumah sendiri fefeeling acah kononnye ade rumah kat german.. kikiki.. rumah sendiri tak de verangan kat rumah org sekejap pon jaaadiii lahhhh... TQ abg Bob! abg Bob mmg sempooooiiiii...

tak susah pun dari rumah abg Bob nak ke Hamburg hbf.. rumah abg Bob dekat sangat ngan station Reepebahn.. amek train terus jek sampai kt Hamburg hbf...

jom kite bergerak ke Neumünster pulak..
ni kat area rumah abg Bob..

Neumünter mmg tak tersenarai pun dalam list travel kitaorg.. tapi Alhamdulillah dapat jejakkan kaki kat sini dan jumpa satu2nya rakyat malaysia kat Neumünter hihihihihi.. dah sampai Neumünster tak lama pun tunggu abg Cairol... abg Cairol jemput dan singgah kejap kat rumah dia.. minum2 petang jap sambil jamah roti.. sedap wehhh roti ni.. tak tau mana nak cari kat mesia..

tea time at Neumünster

lepas minum abg Cairol ajak keluar cari barang utk masak n makan malam nnt sambil2 tu boleh jalan2 dan tgk2 pekan Neumünster.. malam nnti kitaorg tido kat rumah abg Cairol yg lagi satu.. rumah tu mmg rumah persinggahan kalau ade sedara mara / kawan2 abg Cairol yg dtg dari mesia... biasalah rumah kt europe ni comel2 belaka..

Neumünster, Germany

park @ Neumünster

ayam dah beli, jln2 kat town Neumünster pun dah.. abg Cairol nak bawak jalan2 kat McArthurGlen
Designer Outlet .. dalam hatiku meratap menangis apakah maknanye mengunjungi designer outlet tanpa memiliki fulus untuk shopping? huaaaaaaa.....

Ihre liebsten designer marken 30-70% günstiger.
nampak tak? 30-70% lebih murah wehhhh... halllaaaaa...
hatiku menagis lagi

bab designer's brand aku mmg melting wehhhh.. kalah.. adeh.. untuk menyedap hati ku ini aku berazam 1 day aku akan kesini lagi untuk SHOPPING!!!!

McArthurGlen Designer outlet, Neumünster, Germany

tengah pusing2 kat dalam tu tiba2 macam ternampak ade sekumpulan family dan tgk gaya mak cik ni pakai tudung style malaysia.. toleh lagi sekali utk pastikan ni mesti org mesia.. pastu dgr diorg bercakap 'sah malaysia!'.. rupanye diorg satu family dtg german sbb nak jenguk anak yg belajar kat sini.. tapi bukan study kat Neumünster study kt mana ek? alamak lupe pulak.. huhuhuhu.. so diorg tau kat Neumünster ade designer outlet diorg dtg shopping sini... 

abg Cairol... nnt kitaorg datang sane lagi nak shopping tawwwww... hehehehe


ye puan puan.. mari kita masakkkk....

bahan2 masakan untuk buat kari ayam kat sini tak berapa nak lengkap.. tak de cili boh.. yg ade sambal dalam botol dari indonesia.. bedal jek lah.. ahahaha.. aku pun jadi chef sekejap ekekkeke...

sebelum makan kite wefie duluuu dengan abg Cairol...

tarraaaa... lauk berasaskan ayam ..

lauk berasaskan ayam.. kari ayam, ayam goreng, telur dadar.. hehehhe.. sedap pulak ayam goreng makan panas2 di waktu dingin dan sejuk begini chewahhhh ahahhaha... 

kejadian paranormal berlaku di sini.. jeng jeng jengggg.... biaselah rumah kalau dibiarkan kosong lama mesti jadi tempat persinggahan makhlus yg tak dapat dilhat dengan mata kasar.. bukan kat mesia je yg ade tawww.. sini pon ade.. aku tak kena tapi laki aku yg kena.. malam tu lepas abg Cairol blk tingal kitaorg je kat rumah ni.. awal2 tu ok je tak de pape.. tp malam time tido laki aku katenye nampak ade lembaga mcm perempuan berdiri kat hujung katil lepas tu melayang lalu ikut atas badan dia lepas tu dia rasa mcm 'kena tindih'.. menjerit2 tp aku tak dgr sangat bijik butir ape yg dia jeritkan tu.. aku pun terus kejut kan laki aku bangun.. pastu dia cite kat aku ape yg dia nampak.. terus dia tak boleh tido n ajak aku keluar duduk kat living hall...

aku tanye lerr.. pempuan tu pempuan mat saleh ke? ekekkekeeke.. tak nampak muka katenye ahahha.. kot2 laaa jmp hantu german opsss... terus tak tido mlm tu.. bukak tv borak2.. pastu laki ku boleh bedal lauk yg tak abis tu.. haishhh laki sapa lah ni dok makan tgh2 mlm bute ni, tak tau kenyang ke ape..? uhuks...


No comments:

Post a Comment